1. Organització dels serveis socials a l'Ajuntament
Els serveis socials municipal actualment es troben centralitzats a l'edifici de l'Ajuntament. Aquesta centralització permet una organització eficient dels recursos disponibles, distribuint els professionals en funció dels àmbits d'actuació establerts, amb l'objectiu d'optimitzar els processos i garantir una millor atenció a la població. A través d'aquesta estructura, s'assegura que els serveis es poden coordinar de manera efectiva i adaptar-se a les necessitats específiques de cada usuari.
2. Garantia d'atenció personalitzada i individualitzada
Segons la Llei 12/2007, de serveis socials aquests s’articulen per mitja d’una cartera de serveis definida com un instrument dinàmic a partir de l’estudi de la realitat social i territorial per garantir el dret de les persones a la igualtat en l’accés als serveis independentment del lloc on visquin. L'actual model d'organització dels serveis socials garanteix una atenció personalitzada i individualitzada. Cada usuari disposa d'un professional de referència, qui es fa càrrec de la seva situació i li proporciona el seguiment adequat. Aquest model permet una atenció més ajustada a les necessitats de cada individu, amb un seguiment continu i la confidencialitat necessària per al tractament de la informació personal.
3. Viabilitat tècnica de la sol·licitud
La sol·licitud d'una visita setmanal al barri per part d'un treballador social no és tècnicament viable dins de l'estructura actual dels serveis socials de l'Ajuntament. El model d'organització centralitzat garanteix un tractament individualitzat de les demandes que assegura un seguiment més pro-per i continuat i permet que el treballador social assignat, pugui realitzar desplaçaments al domicili de l'usuari de manera puntual quan les circumstàncies així ho requereixen. Així es garanteix una atenció més adaptada i eficient.
4. Alternatives per a la comunitat
En cas que hi hagi necessitats d'orientació o informació referent a temes puntuals que afectin un col·lectiu de ciutadans, el model actual permet organitzar reunions grupals per abordar aquests temes específics. Aquesta fórmula és més efectiva per gestionar qüestions comunes que afecten al conjunt de la població, mantenint alhora la coherència en la gestió dels recursos.
5. Conclusió i recomanacions
Per tot l’exposat, es considera que la sol·licitud d'un treballador social setmanal al barri no és viable en l'organització actual dels serveis socials de l'Ajuntament. En lloc d'això, s'anima als ciutadans a posar-se en contacte amb el servei per resoldre qualsevol dubte o necessitat social específica, garantint una atenció personalitzada i adaptada a les circumstàncies particulars de cada usuari. Així mateix, en casos puntuals que afectin a grups de ciutadans, es pot organitzar una reunió grupal per oferir orientació i informació d'interès comú.
Per tot això, es denega la proposta d'associació sol·licitada, tot i agrair l'interès mostrat per l’associació en col·laborar en el benestar de la comunitat.
Compartir