Ajuda
Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.
Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció de les membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment s'escull una candidatura), pressupostos participatius (on es realitzen propostes, es valoren econòmicament i es voten amb el pressupost disponible), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.
Fases del procés
Priorització
Qui pot participar? Persones empadronades abans de l’1 de gener de 2025 i majors de 16 anys el 31 de desembre de 2024.
On? A la plataforma Decidim per Sant Adrià. - Fes clic aquí i accedeix a la priorització
-
Com? Cada participant prioritza propostes fins a esgotar l’import de 100.000 €.
Per tal de votar, és necessari estar registrat a la plataforma i facilitar el DNI i la data de naixement quan es requereixi.
La consignació pressupostària total de fins a 100.000 euros es divideix:
- Inversions, amb una consignació pressupostària de fins a 50.000 euros.
- Serveis, programes o activitats, amb una consignació pressupostària de fins a 50.000 euros.
Finalitzat el període de priorització, es reunirà la Comissió de seguiment per verificar el resultat i la/es proposta/es escollides, tenint en compte que no poden superar la totalitat del pressupost. En cas que la primera proposta no esgoti la totalitat del pressupost, s’aniran escollint les següents de manera successiva fins a esgotar la totalitat del pressupost o l’import màxim possible.
Suport presencial: Dos punts habilitats de 10 a 13 h i de 16 a 19 h durant 4 dies.
Termini: Del 29 de setembre al 12 d'octubre 2025.
Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb nosaltres a través del correu electrònic pciutadana@sant-adria.net.
Fase actual:
Data d'inici / Data de finalització
07 Gen 2025 / 31 Des 2025
Quant a aquest procés
L’Ajuntament vol donar veu a la ciutadania amb els Pressupostos Participatius.
Aquesta iniciativa permet a veïns i veïnes decidir com destinar una part dels recursos municipals per millorar la ciutat, basant-se en el diàleg, la col·laboració, la transparència i el compromís amb el territori. D'aquesta manera, les propostes ciutadanes, canalitzades a través de les entitats locals, poden contribuir a transformar el municipi.
Aquesta iniciativa també té l'objectiu de reforçar el paper de les associacions veïnals com a espais clau de participació, recollint les propostes de la ciutadania i convertint-les en accions que beneficiïn el conjunt del territori i les persones que hi viuen.
Aquesta primera experiència de pressupost participatiu es dissenya com una prova pilot, centrada en les propostes treballades per les associacions del municipi.
Dotació pressupostària
El projecte compta amb una dotació de 100.000 €, distribuïts de la següent manera:
50.000 € per inversions: Propostes de fins a 25.000 € cadascuna (IVA inclòs).
50.000 € per serveis, programes o activitats: Propostes de fins a 25.000 € cadascuna (IVA inclòs).
Com funciona?
El procés s’organitza en 6 fases mitjançant la plataforma Decidim per Sant Adrià, que valida l’empadronament de les persones participants.
FASES DEL PROCÉS
1️⃣ Informació i organització
Creació dels òrgans de seguiment (Comissió de Seguiment i Comissió Mixta) i inici de la campanya comunicativa.
2️⃣ Presentació de propostes
Associacions: Reben assessorament i participen en tallers per elaborar les propostes. Les presenten mitjançant la plataforma Decidim per Sant Adrià
Abans de la presentació final de les propostes La consultora La Fragua Projects farà el seguiment. Podeu posar-vos en contacte a través de:
Telèfon: 649 521 658, matins de 10 a 12 h i tardes de 18 a 20 h. S’habilita un canal Whatsapp.
Correu electrònic: suportpressupost@lafraguaprojects.org
Ciutadania: Presenta les seves idees adreçant-se a l’associació veïnal del seu àmbit territorial, que les agruparà segons la seva naturalesa.
Associació de Veïns de Sant Adrià Nord: Acordar cita prèvia: avsantadrianord@gmail.com
Associació Veïnal Sant Joan Baptista: C. Mare de Déu del Carme, 34 baixos. Dilluns, de 18.00h a 20.00h
Asociación de Vecinos de La Catalana: C. Pessebre Vivent, 12 (Entrada per Plaça Circ Raluy). Dimecres, de 18.00h a 20.00h h
Associació de Veïns i Veïnes de La Mina: C. d'Orient, 11-15 Baixos. Dimecres, de 18.00h a 20.00 h
Asociación de Vecinos Besòs: C. del Doctor Fleming, 1 Baixos. Dilluns i dimecres de 18.00h a 19.00h
Associació de Veïns de Monsolís: Acordar cita prèvia al telèfon 660 244 425
Associació de Veïns Avinguda Ferrocarril: Av. del Ferrocarril, 11-13 (Casal de Gent Gran de Via Trajana). Dijous, de 17.30h a 19.00h
3️⃣ Filtratge de propostes
Un cop tancat el termini de presentació de propostes, aquestes es revisen per la Comissió Mixta i el personal tècnic municipal, que en valoren la viabilitat.
4️⃣ Publicació de les propostes
Les propostes acceptades es publiquen a la plataforma Decidim per Sant Adrià.
Es faran dues sessions informatives per explicar-les a la ciutadania.
5️⃣ Priorització
Qui pot participar? Persones empadronades abans de l’1 de gener de 2025 i majors de 16 anys el 31 de desembre de 2024.
On? A la plataforma Decidim per Sant Adrià.
Com? Cada participant prioritza propostes fins a esgotar l’import de 100.000 €.
Suport presencial: Dos punts habilitats de 10 a 13 h i de 16 a 19 h durant 4 dies.
6️⃣ Retorn i avaluació
Es publicaran els resultats finals.
La ciutadania podrà avaluar el procés.
Compartir