L’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs manifesta la seva voluntat d’elaborar una Ordenança reguladora de l’ús de les instal·lacions esportives municipals de la ciutat. Amb l’objectiu de regular de l'ús i el funcionament correctes de les instal·lacions esportives municipals i serà d’aplicació a totes les persones que les usin.
D’acord amb el que es preveu a l’article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb caràcter previ a l'elaboració de la norma, es substancia la consulta pública, a través del portal web de l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i de la plataforma participativa municipal Decidim per Sant Adrià de Besòs, amb l’objectiu de recollir l’opinió dels ciutadans i organitzacions més representatives potencialment afectades per la futura norma, i sobre els antecedents i problemes que es vol solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
En compliment del que s’esmenta, es descriu a continuació el marc en el qual es planteja aquest nou projecte normatiu:
Antecedents i problemes que es volen solucionar amb la iniciativa
Els equipaments esportius municipals són espais d’accés al públic destinats primordialment a la pràctica de l’esport. Per tant en poden fer ús amb aquesta finalitat les entitats esportives, els centres docents i altres col·lectius, així com les persones a títol individual.
La titularitat d’aquestes instal·lacions municipals correspon a l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, el qual les pot gestionar de forma directa per si mateix o de forma indirecta i per altres les formes previstes legalment.
El Servei d’esports es planteja la redacció d’una ordenança adaptada a la nova normativa que estableixi un marc per al procediment administratiu i el contingut dels formularis que l’acompanyen.
La proposta d’ordenança reguladora instal·lacions esportives té per objecte regular la intervenció municipal en els usos de les instal·lacions esportives. A aquest efecte, s’establiran els procediments i els requisits per a la tramitació segons el règim d’intervenció que correspongui.
També es regularà la informació, les normes de les instal·lacions esportives del municipi.
El fet que no hi hagi en l’actualitat cap ordenança reguladora fa que es presentin mancances pel que fa a la gestió de les diverses situacions que sorgeixen en el dia a dia del funcionament tant ordinari com extraordinari dels equipaments esportius.
El fet de l’aprovació d’una ordenança permetrà unificar la gestió de les diferents instal·lacions, i evitar interpretacions tant del personal de la instal·lació com de les persones usuàries i entitats
esportives, complint la normativa que marca el Consell Català de l’Esport relativa a equipaments esportius.
Necessitat i oportunitat
La introducció del règim de la comunicació prèvia en l’àmbit del Dret Administratiu ha significat una transformació important de tots el procediments administratius. La manca d’una ordenança que reguli l’ús dels equipaments esportius pot provocar que puguin sorgir dubtes tant en les peticions d’utilització, com en la regulació existent dels diversos espais esportius.
Aquesta ordenança serà un instrument normatiu que permetrà al Servei d’esports poder donar resposta a l’àmplia casuística d’usos que es produeixen en les diferents instal·lacions esportives del municipi.
Per tant, es considera necessari i oportú iniciar la tramitació de l’elaboració i aprovació d’una nova ordenança reguladora de l’ús dels equipaments esportius, amb l’objectiu també de garantir la seguretat jurídica en la intervenció administrativa municipal.
Aquesta ordenança millorarà els serveis que s’ofereixen a la ciutadania, esdevenint una oportunitat d’estar preparats per a l’adaptació a futurs a canvis normatius que es puguin produir pel que fa als diversos serveis esportius.
Objectius
La proposta del Servei d’Esports de l’elaboració de l’ Ordenança reguladora de l’ús de les instal·lacions esportives municipals de Sant Adrià, recull la legislació vigent Decret 95/2005, de 31 de maig, pel qual s’aprova el Pla director d'instal·lacions i equipaments esportius de Catalunya, art. 13.1, el qual determina que els equipaments que donin serveis esportius han de disposar d’un reglament d’ús que ha d’estar a l’abast de totes les persones usuàries de la instal·lació.
Aquesta ordenança regularà l’ús responsable dels equipaments i espais esportius des del punt de vista de la salut i de respecte del medi ambient, facilitant el manteniment i la conservació dels equipaments esportius així també fomentar la convivència i les conductes cíviques entre totes les persones usuàries, i que la ciutadania gaudeixi dels equipaments esportius i la seva pràctica esportiva.
Possibles solucions alternatives
Donada la naturalesa de la norma i de les qüestions que es plantegen en aquesta consulta pública, no es preveu cap alternativa que no sigui la d’impulsar una nova ordenança reguladora, ja que recull els reglaments de funcionament intern de tots equipaments, així també aspectes de caire general, que cal contemplar en el sistema esportiu de gestió d’equipaments amb les garanties administratives corresponents.
Aquest procés de consulta pública es configura de la següent manera:
Fase 1. Informació i Opinions sobre l'oportunitat de la norma
Per tal de fer arribar una opinió és necessari estar registrat/da a Decidim per Sant Adrià. Fer-lo és molt fàcil Registra't
Fase 2. Avaluació de les propostes.
L'equip redactor revisarà i avaluarà les propostes i suggeriments.
Fase 3. Publicació de les resolucions preses a la fase anterior.
Fase 4. Retorn.
Es podrà consultar el document que es proposa per aprovació inicial.
Compartir