Consulta pública prèvia a la modificació substancial de la vigent Ordenança reguladora del soroll i les vibracions
Sessions informatives i procés de consulta
Fins el dia 1 de febrer podeu fer arribar una opinió o un suggeriment mitjançant el següent formulari.
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Consultes públiques
Procés d'informació i consulta.
Aquest Ajuntament pretén modificar substancialment la vigent Ordenança reguladora del soroll i les vibracions del municipi de Sant Adrià de Besòs aprovada en el Ple el dia 29 de setembre de 2008. Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en compliment del que disposa l'art. 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), amb caràcter previ a l'elaboració de la norma, s'ha de substanciar una consulta pública prèvia per demanar l'opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats pel mateix, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives.
En conseqüència se sotmet a consulta pública prèvia a la modificació substancial de l’Ordenança reguladora del soroll i les vibracions del municipi de Sant Adrià de Besòs, la següent Memòria:
ANTECEDENTS
El soroll és actualment una de les principals causes de preocupació ciutadana, ja que incideix en la qualitat de vida de les persones i, a més, pot provocar efectes nocius en la salut i en el comportament, tant individuals com socials.
De fet, els articles 43 i 45 de la Constitució estableixen el manament de tots els poders públics de protegir la salut i el medi ambient, en la qual s’inclou la protecció davant la contaminació acústica. Un exemple d’això es troba a escala estatal, el Reial decret legislatiu 1/2016, del 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació; i en l’àmbit autonòmic, la Llei 16/2002, de 28 de juny, de Protecció contra la Contaminació Acústica, i el seu reglament de desenvolupament. Precisament, aquesta última llei, promulga als ajuntaments que elaborin i aprovin ordenances reguladores de la contaminació per sorolls i vibracions.
És per això, que per tal de donar una resposta adequada a les inquietuds dels ciutadans vers la contaminació acústica, millorant així la qualitat de vida i la conscienciació ambiental, l’Ajuntament en Ple va aprovar definitivament l’actual ordenança reguladora del soroll i les vibracions el dia 29/09/2008.
PROBLEMES QUE ES PRETÉN SOLUCIONAR
Actualitzar aquells instruments jurídics i tècnics necessaris; concretant algunes infraccions en aquesta matèria; i adaptar el procediment sancionador a les exigències incorporades per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
NECESSITAT I OPORTUNITAT
Si bé que l’actual ordenança municipal defineix mesures i instruments municipals necessaris per prevenir i corregit la contaminació acústica, atesa la seva condició com a element nociu a la salut de les persones i en el medi ambient en general, resulta necessari afrontar de manera efectiva totes aquelles situacions que poden afectar o alterar, com també d’adaptar-se a la legislació sectorial més recent, objectivant i simplificant, en tot cas, el règim d’intervenció administrativa, pel que fa a la imposició de sancions i multes. Igualment, resulta necessari disposar a la ciutadania una eina àgil i de fàcil comprensió, aclaridora i que doni resposta a les inquietuds vers la contaminació acústica.
OBJECTIUS
Consolidar el contingut de l’actual ordenança municipal als canvis normatius que s’han anat introduint, amb la finalitat d’obtenir un document clar i entenedor i actualitzat en la matèria, que permetrà a l’Ajuntament i la resta de la ciutadania un compliment eficaç i eficient, en benefici de l’interès general, i en particular, al medi ambient.
POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES
Donada la naturalesa de la norma i de les qüestions que es plantegen en aquesta consulta pública, no es preveu cap alternativa que no sigui la de modificar l’actual ordenança del soroll i les vibracions.
Durant el termini de quinze (15) dies, l’endemà de la publicació del present edicte en el lloc web municipal i al portal de transparència, els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin, podran fer arribar les seves opinions a través de la web municipal, a consultes, queixes i suggeriments o bé qualsevol dels mitjans indicats en l'article 16 de la LPACAP.
Atès que aquest és UN PROCÉS de modificació d'una ordenança, es configura de la següent manera:
Fase 1. Període d’informació i propostes. Es recullen opinions sobre l’oportunitat de la norma i propostes. Del 17 al 1 de febrer.
Es publica l’actual normativa pel coneixement general. Es poden formular opinions i propostes.
Fase 2. Període d’avaluació interna de les opinions, propostes i suggeriments i publicació de les resolucions, si s’escau. Del 2 al 16 de febrer.
Fase 3. Retorn: durant aquesta fase es publicarà el reglament que hagi de ser sotmès a l’aprovació inicial. A partir del 17 de febrer.
Propostes Veure tots (3)
-
Creat el
20/01/2022 -
- 0
-
Creat el
30/01/2022 -
- 0
-
Creat el
18/01/2022 -
- 0
Compartir: