Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Se está evaluando esta propuesta

En relació amb el increment de les reserves de càrrega i descàrrega, amb la redacció del projecte d'obres es revisarà la conveniència i oportunitat de la mesura d'acord amb un estudi elaborat específicament a aquests efectes o en funció de la demanda real que hi existeixi.

Pel que fa al manteniment de les rutes de les línies d'autobús, a banda de valorar la cobertura del servei, cal ponderar altres qüestions sobre mobilitat, accessibilitat i seguretat que afecten tant a aquest mode com a d’altres més sostenibles i actius. Així, cal tenir present que els autobusos són vehicles pesats de transport col·lectiu amb necessitats especials d'espai de pas i de configuració de la urbanització (cal evitar traçats sinuosos i irregularitats en el paviment), entre d’altres, aspectes tots dos que beneficiarien l’assoliment de velocitats més elevades per part de la resta de vehicles que circulessin per aquest carril, perjudicant la bona convivència en aquest espai. El fet de permetre la continuïtat del vial sense desnivells ni elements físics delimitadors del carril de circulació d'autobusos comportarà igualment que qualsevol vehicle privat pugui transitar-hi lliurement, encara que ho faci de manera contrària a la norma i, malauradament, altres experiències similars al municipi, on s’han previst espais de convivència més flexibles i accessibles, han acabat convidant a instal·lant-hi tanques i/o fitons a instàncies del propi veïnat, qui, contrari a aquesta indisciplina i cansat d’observar l’espai ocupat per vehicles privats fent maniobres d’aturada i estacionament, ha requerit l’Ajuntament a prendre mesures en aquesta direcció. Tanmateix, es valorarà aquesta proposta i es ponderaran els seus beneficis i impactes negatius abans de descartar-la del tot.

Pel que fa al monument a Lluís Companys, es coneix i es respectarà la seva catalogació, per bé que, dintre dels marges que preveu l'acord de conservació, es cercarà la millor manera de conjuminar el respecte dels seus valors amb la millora quantitativa i qualitativa de l’espai públic per a l'ús i el gaudi del veïnat i del comú del municipi.

Igualment, i en relació amb el transplantament d'espècies, quan es redacti el projecte d'obres definitiu es tindran en compte, a banda dels criteris de facilitat o economia esgrimits, altres elements de valor igualment vàlids i lícits, com ara la varietat de les espècies, les seves capacitats i funcions mediambientals i ecosistèmiques, i el impacte que puguin tenir en l'entorn urbanitzat i en la salut de cert col·lectius, entre d'altres.

Cap del Servei de Territori

Solicitudes y sugerencias al modelo: Transformació Urbana Integral

Avatar: Associació Veïnal Sant Joan Baptista Associació Veïnal Sant Joan Baptista En evaluación

PERSONA/ENTITAT QUE PROPOSA:

Associació Veïnal Sant Joan Baptista

PROPOSTAS i JUSTIFICACIÓNS :


: Una vez leído y entendido el redactado de la opción 2: “Transformació Urbana Integral” que es al final la que se presenta a consideración por la ciudadanía en el “proceso participativo” sobre la remodelación de la Avinguda de la platja en el barrio de Sant Joan Baptista de Sant Adrià de Besòs, desde l’Associació Veïnal Sant Joan Baptista procedemos a presentar a través de esta Plataforma (DECIDIM) las siguientes solicitudes y sugerencias:

Del apartado 1.C.:

_. Solicitamos que a la hora de situar zonas de carga y descarga, no se limiten únicamente a los minúsculos chaflanes, y que se amplíen en algún tramo de las calles adyacentes. En la zona afectada por la remodelación existen más de 60 locales de actividad económica, la mayoría en activo, y en hora punta de carga y descarga la acumulación de vehículos puede derivar en una utilización incívica de la vía pública.

_. Solicitamos también que se reconsidere la posibilidad de que las líneas de autobuses sigan pudiendo circular por el vial sur en dirección a la estación de Adif, aun conservando su pacificación. Las calles Olimpic y Ramón Viñas quedan muy alejadas del centro de la masa crítica de los usuarios haciendo poco atractivo el uso del transporte público.

Del apartado 4.A.:

_. Reivindicamos la conservación, restauración y puesta en servicio de la fuente de la Plaçeta Maciá tal y como está actualmente. En consulta sobre el tema en nuestras redes sociales fue el criterio mayoritario por motivos histórico-afectivos. Prevalece su conservación porque tanto la fuente en sí, como su estanque, están declarados como BCIL (Bien Cultural de Interés Local) y por lo tanto supuestamente protegidos.

_. Solicitamos que la zona donde desaparece la fuente situada en la fachada norte, al lado del monumento a Lluis Companys, quede lo mas diáfana posible en aras a conseguir un espacio suficientemente amplio que sirva como una nueva centralidad alternativa a la Plaza de la Vila para celebrar eventos a nivel de barrio.

_. Solicitamos que el desplazamiento de la línea de árboles de la fachada sur a la actual línea de aparcamiento que se plantea eliminar se haga mediante trasplante de los mismos y que no se caiga en la tentación de optar por la solución mas fácil que es la de sesgar 30 vidas vegetales pasando la moto sierra y plantar arbolitos nuevos que tardarán 50 años en darnos la sombra y devolvernos el oxígeno que ahora nos dan.

Restamos a la espera de sus consideraciones.

Antonio Pons Lasala

Presidente de la asociación.

Comentario

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir