L’increment en la implantació d’establiments de concurrència pública destinats a salons de joc, bingos i casinos de joc en el conjunt dels municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona és motiu de preocupació per a l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs.
Per aquest motiu, és voluntat de l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs aprovar una figura de planejament urbanístic amb l’objecte de regular la intensitat dels usos del sòl i les condicions urbanístiques per a la implantació d’establiments de concurrència pública destinats a salons de joc, bingos i casinos de joc a la ciutat de Sant Adrià de Besòs, per tal d’establir una regulació coherent a tot el municipi ajustada a les directrius vigents en matèria de salut.
Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en compliment del que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb caràcter previ a l'elaboració de la norma, s'ha de substanciar una consulta pública prèvia per demanar l'opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats pel mateix, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives.
En conseqüència, se sotmet a consulta pública prèvia l’aprovació d’una figura de planejament urbanístic que reguli els jocs d’atzar a la ciutat de Sant Adrià de Besòs, d’acord amb la següent Memòria:
ANTECEDENTS
L’increment en la implantació d’establiments de concurrència pública destinats a salons de joc, bingos i casinos de joc en el conjunt dels municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona és motiu de preocupació per a l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs.
En el cas de Barcelona, el Plenari del Consell Municipal, de conformitat amb les atribucions que li atorguen l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona i l'article 22.2.c de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en sessió celebrada en data 30 d’abril de 2021, va adoptar el següent acord: “APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic per a la regulació dels jocs d’atzar a la ciutat de Barcelona, d’iniciativa municipal.”
En el cas de Badalona, la instal·lació d’un bingo a l’avinguda Alfonx XIII ha provocat la mobilització del veïnat de Llefià defensant i mostrant la seva posició contrària vers l’obertura del nou bingo de l’empresa POSBINTRA SL. La instal·lació ubicada a l’avinguda Alfons XIII, 364-366, tindria, a un radi inferior de 500 metres, diferents centres d’educació infantil i secundària, una residència de salut mental i l’associació de Salut Mental Barcelonès Nord. A més, també seria pròxim a la seu de la Creu Roja i a un menjador social.
En el cas de Sant Adrià de Besòs, l’Ajuntament va aprovar, mitjançant Decret de l’alcaldessa de data 26 de maig de 2021, la suspensió potestativa de l’atorgament de llicències d’instal·lació d’activitats relacionades amb el joc i les apostes en tot el terme municipal.
PROBLEMES QUE ES PRETÉN SOLUCIONAR
Vetllar pels drets dels col·lectius més vulnerables envers el trastorn del joc, com ara els infants i els adolescents i les persones que tenen alguna patologia relacionada amb el joc, mitjançant l’establiment de mesures per minimitzar l’accessibilitat per part dels col·lectius vulnerables als establiments destinats als jocs d’atzar, a fi de reduir els riscs d’addicció i els danys associats, en especial en els barris de nivell socioeconòmic desafavorit.
NECESSITAT I OPORTUNITAT
La regulació actual dels jocs d’atzar que es comprèn en el Pla general metropolità i en la normativa sectorial sobre els jocs d’atzar, ha quedat palès que no ofereix una resposta vàlida davant l’increment en la implantació d’establiments de concurrència pública destinats a salons de joc, bingos i casinos de joc en el conjunt dels municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. Per aquest motiu, atesa la condició del trastorn del joc com a element nociu de la salut de les persones, resulta necessari afrontar de manera efectiva totes aquelles situacions que poden afectar o alterar els drets dels col·lectius més vulnerables envers el trastorn del joc, com ara els infants i els adolescents i les persones que tenen alguna patologia relacionada amb el joc, mitjançant l’establiment de mesures per minimitzar l’accessibilitat per part dels col·lectius vulnerables als establiments destinats als jocs d’atzar, a fi de reduir els riscs d’addicció i els danys associats, en especial en els barris de nivell socioeconòmic desafavorit.
OBJECTIUS
Regular la intensitat dels usos del sòl i les condicions urbanístiques per a la implantació d’establiments de concurrència pública destinats a salons de joc, bingos i casinos de joc a la ciutat de Sant Adrià de Besòs, per tal d’establir una regulació coherent a tot el municipi ajustada a les directrius vigents en matèria de salut.
POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES
Donada la naturalesa de les qüestions que es plantegen en aquesta consulta pública, no es preveu cap alternativa que no sigui la d’aprovar una figura de planejament urbanístic que reguli la intensitat dels usos del sòl i les condicions urbanístiques per a la implantació d’establiments de concurrència pública destinats a salons de joc, bingos i casinos de joc a la ciutat de Sant Adrià de Besòs, per tal d’establir una regulació coherent a tot el municipi ajustada a les directrius vigents en matèria de salut.
Durant el termini de quinze (15) dies, l’endemà de la publicació del present edicte en el lloc web municipal i al portal de transparència, els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin, podran fer arribar les seves opinions a través de la web municipal, a consultes, queixes i suggeriments o bé qualsevol dels mitjans indicats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquest procés es configura de la següent manera:
Fase 1, Informació i Opinions sobre l'oportunitat de la norma (es dona compliment a l'article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).
Abans de tenir un text escrit, es recullen opinions sobre l'oportunitat de la norma.
Per tal de fer arribar una opinió és necessari estar registrat/da a decidim per Sant Adrià. Fer-lo és molt fàcil Registra't
Fase 2, Publicació de l'esborrany del Pla Especial de Jocs d'Atzar i Propostes
Durant aquesta fase es respondran a les opinions rebudes a la fase anterior, es publicarà l'esborrany del Pla i es poden fer propostes al seu articulat.
Fase 3, Avaluació de les propostes.
L'equip redactor revisarà i avaluarà les propostes i suggeriments a l'articulat de l'esborrany. Es publicaran les resolucions preses.
Fase 4, Retorn.
Es podrà consultar el document que es proposa per aprovació inicial.
Compartir