Proposta de desviament de línies d’autobús i vehicles de pas que no volen accedir al centre per millorar la contaminació acústica del carrer Ricart
PERSONA/ENTITAT QUE PROPOSA:
Adrián López
PROPOSTA/OPINIÓ:
Des del carrer Ricart, considerem necessari proposar una reorganització del trànsit d’autobusos i vehicles pesants per tal de reduir la càrrega acústica d’aquesta via residencial. La nostra proposta concreta és:
Desviar les línies d’autobús que actualment circulen pel carrer Ricart cap a altres carrers més adequats com ara el carrer Joan XXIII, que està dissenyat per suportar un volum elevat de trànsit públic i vehicles de gran tonatge.
Prioritzar que el carrer Ricart funcioni com a via limitada d'accés al centre, reduint el trànsit de pas i minimitzant l’impacte acústic sobre els residents i l’alumnat del col·legi pròxim.
Aquesta mesura ajudaria a millorar la qualitat de vida dels veïns, augmentaria la seguretat a la zona i permetria complir amb els límits legals de contaminació acústica en àrees residencials com aquesta.
JUSTIFICACIÓ:
El carrer Ricart actualment suporta:
4 línies d’autobús que hi passen amb regularitat durant tot el día.
Vehicles particulars que deixen i recullen alumnes d’un col·legi amb prop de 1.000 estudiants.
Autocars i trànsit derivat dels equipaments propers.
Un estudi acústic fet al 2023 des d’un segon pis del carrer Ricart, utilitzant un sonòmetre durant diferents moments del dia va determinar pics de soroll superiors a 60 dB, valor que excedeix el màxim legal permès en zones residencials segons la normativa vigent.
Això demostra que l’actual configuració del trànsit genera un impacte acústic elevat, amb conseqüències negatives sobre la salut i el benestar dels residents i estudiants. Desviar les línies d’autobús y derivar part dels vehicles que no volen accedir al centre de la ciutat sinó que només estan de pas cap a carrers més aptes per a trànsit pesat, com el carrer Joan XXIII, permetria:
Reduir l’exposició al soroll dels residents del carrer Ricart.
Complir amb els límits legals de contaminació acústica.
Millorar la seguretat per a vianants i estudiants en un carrer ja saturat.
Compartir